loader
Foto

Interviu în acorduri de jazz, cu Sebastian Burneci

Trompetistul Sebastian Burneci este unul dintre cei mai importanți muzicieni de jazz din România. A început să studieze pianul şi trompeta de la șase ani, iar în 2006 a absolvit Universitatea Națională de Muzică din București, cu o specializare în interpretarea muzicală.

 

Astăzi, Sebastian Burneci este prim-trompetist și solist al Big Band-ului Radio și fondator al ansamblului de jazz contemporan Bucharest Jazz Orchestra.

„Big Band-ul presupune un număr mare de suflători. Noi funcţionăm cu 13, avem cinci saxofoane, patru tromboane şi patru trompete. Să fii muzician de studio înseamnă să ştii ce ai de făcut, dacă se poate, să o faci din prima, şi să ai vocea aceea, adică tonalitatea potrivită, încât să fii considerat drept un element demn de adăugat în muzica celor care te invită să colaborezi pentru o producţie punctuală”, a explicat Sebastian Burneci, la „Interviurile TVR Cultural”.

(w882)

”Să fii muzician de studio înseamnă să știi ce ai de făcut, să o faci din prima și să ai tonalitatea potrivită.”

Descoperiți în această ediție a emisiunii Interviurile TVR Cultural, o discuție despre înclinația către muzică și alegerea trompetei ca instrument favorit, despre influența părinților, a soției, profesorilor și îndrumătorilor pe care i-a întâlnit pe acest drum artistic, dar și despre provocările meseriei. Aflăm cum l-a ajutat studiul muzicii clasice în cariera sa și cum a trecut de la acest gen, la jazz. De altfel, teza sa de doctorat, pe care o pregătește la Facultatea de Muzică a Universității de Vest din Timișoara, creează această punte între Muzica Clasică și Muzica de Jazz.

Ioana Pavel l-a avut invitat pe Sebastian Burneci la Interviurile TVR Cultural în 27 aprilie 2024. Această ediție s-a redifuzat la TVR Cultural, sâmbătă, 14 septembrie, de la ora 22:30.

4:00 O BATISTĂ ÎN DUNĂRE (R)

Teatru TV *

2 octombrie 1998

Preluare de la Teatrul Național Ion Luca Caragiale

Piesa a fost preluată cu ocazia Galei Premiilor Uniter, Ediția a VI-a

Autor: Dumitru Radu Popescu

Regie: Ion Cojar

Regia TV: Constantin Dicu

Dramă

Povestea câtorva femei încarcerate, din perioada de dinanite de Revoluția Română din 1989, care duc nostalgia celor dragi de acasă.

Distribuție:

Leopoldina Bălănuță-Marta

Mariana Mihuț-Cezara

Ileana Stana Ionescu-Contessina

Rodica Popescu Bitănescu

Tamara Crețulescu-Larisa

Maria Buză-Smărăndița

Tania Popa-Sânziana

Echipa artistică:

scenografia: Maria Miu; muzica: Mircea Baniciu; director de imagine: Cristian Nicolau; regia de emisie: Emilia Andreescu; redactor: Doina Teodoru

Echipa tehnică:

șef de producție: Viorel Suciu; regia tehnică: Traian Zecheru; lumini: Alexandru Dobrogeanu; sonorizare: Vasile Vasile; regia tehnică CAR 1: Adrian Năstase; asistența tehnică: Cătălin Georgescu, Iulian Preorocu; asistenți imagine: Cristian Novițchi, Claudiu Ilie, Iulian Enache; lumini: Sorin Vilău, Ștefan Camburcean; procesare sunet: Florin Tăbăcaru, Marian Vlăsceanu; regia de platou: Ladislau Kalizki; imaginea: Radu Popescu, Cristinel Neagu, George Leca, Cătălin Gabor; editori imagine: Silviu Băbeanu, Emil Bedreag

Premii:

-Marele Premiu al Concursului Național de Dramaturgie Camil Petrescu, 1996

-Premiul de excelență pe anul 1997 acordat actrițelor Leopoldina Bălănuță, Mariana Mihuț și Ileana Stana Ionescu, Gala UNITER, Ediția a VI-a.

-Premiul pentru Cel mai bun regizor, Ion Cojar, acordat de către secția română a Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru (AICT) ediția a V-a, 1997

-Premiul pentru Scenografie, Maria Miu, acordat de către secția română a Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru (AICT) ediția a V-a, 1997

Extrase presă:

„Rodica Popescu Bitănescu, pivotul acestui grup, construieşte sobru tipologia personajului-o femeie guralivă şi autoritară, nu imorală, ci în afara moralei. Singurul ei criteriu etic este supravieţuirea: a ei şi a familiei ei. Olga este un produs şi o cauză a sistemului pe care îl perpetuează fără a fi în strânsă legătură cu el. Comandând uciderea femeii care a înşelat-o însuşindu-şi toată prada după furt, ea nu procedează altfel decât mai-marii partidului şi Securităţii. Actriţa mânuieşte cu abilitate şuvoiul vorbelor, lăsând să se întrevadă esenţa animalia (nu în sens peiorativ) a personajului. Cele două tinere actriţe care o secondează, Maria Buză şi Tania Popa, comunică prin cântec cu armonia lumii; au o vitalitate irepresibilă, dincolo de morală şi de lege. Misiunea încredinţată de colega lor de muncă forţată este considerată un element dintr-un joc de-a viaţa şi de-a moartea pe care ele sunt oricând dispuse să-I mimeze. lnterpretele au o graţie firească, Maria Buză cântă nu doar bine, ci şi cu talent, evoluţia corală a grupului permite momente solistice care, chiar dacă nu sunt executate cu egală virtuozitate, beneficiază de aceeaşi investiţie de energie. Acest "grup electrogen" este racordat la misteriosul personaj interpretat de Tamara Creţulescu. La nivelul subiectului, ea este ţinta pe care o caută cele două fete la îndemnul Olgăi. Dar, după ce şi-a furat prietena, Larisa a făcut un schimb de locuinţă, în apartamentul ei s-a mutat o bătrână, vizitată de două prietene care de fapt o urăsc. Ele vor muri ispăşind altă vină decât cea pentru care sunt ucise din greşeală. Siluetă întunecată şi apăsat misterioasă, Tamara Creţulescu traversează scena povestind cu intonaţii calme, explicând în treacăt, retrăgându-se cu o clipă înainte de a deveni abuzivă. Un rol de serviciu, servit cu profesionalism. Paralel şi aparent fără legătură işi împletesc armonie nevrozele trei femei în vârstă, martori, actori şi judecători ai istoriei. Datele concrete sunt sumare şi sunt cele obişhuite din literatura lui D. R. Popescu: Marta-o fostă femeie aprigă, folosindu-şi puterea politică (multă, puţină, câtă o fi avut) în chip de capcană erotică, stăpânind bărbaţii şi pedepsind femeile care-i stăteau în cale. Leopoldina Bălănuţă compune exact amestecul de idealism tâmp şi dezamăgire lucidă, frustrarea femeii îmbătrânite şi resentimentele activistului politic care n-a reuşit să ţină pas cu marea politică. E rea şi jalnică în răutatea ei, e neputincioasă, dar ura îi redă puterea pierdută, e lipsită de sentimente, dar le mimează pentru a nu rămâne singură.” Magdalena Boiangiu, Teatrul Azi, nr 6-7, 1997

Producător: Ruxandra Ţuchel

(Reluare)

6:00 La pas prin ţară (R)

*Tvr Moldova

Prezentator: Ion Răilean

Realizatorul, jurnalistul Ion Railean pornește într-o aventură prin România și Republica Moldova pentru a descoperi obiectivele, traseele care merită vizitate, tradiția, gastronomia și cultura locului. Sunt un călător cu misiune, spune Ion Railean, misiunea de a descoperi țara. De a valorifica frumusețile României și Republicii Moldova! Da avem o țară atât de frumoasă, de bogată cu potențial, avem istorie, tradiție cultură gastronomică și lista poate continua. Zonele montane din România, cramele din Basarabia, locații superbe care merită promovate să pornim la drum.

Producător: Luminița Popa

(Reluare)
 
Viaţa lui Claude Monet, reconstituită în locurile care i-au marcat destinul, într-un documentar plin de culoare, la TVR Cultural

Descoperim Giverny, grădina fantastică a lui Claude Monet. Două hectare de pajişti de flori colorate, tufe de trandafiri și pomi fructiferi ...

Invitaţie „Dincolo de porţile palatelor”, la TVR Cultural

Din 15 martie, sâmbăta şi duminica, de la ora 18.00, la TVR Cultural ne delectăm cu seria documentară „Dincolo de porţile palatelor” (L’Europe en ...

Doina Ruști, Ferenike sau Patca? Un reportaj portret al prozatoarei cu origini turceşti şi bulgăreşti, la TVR Cultural

În noua ediţie „#Etnikult”, emisiunea dedicată universului cultural al minorităților etnice din țara noastră, Adriana Irimescu ne conduce în ...

 

#TVRcultural