loader
Foto

Galerie foto

Irina Drăgan, una dintre primele femei jandarm din țară, și antreprenoarea Alexandra Solea, la podcasturile „ArtELE”. Drăgan: Prin munca mea, am avut ocazia să depăşesc prejudecăţi, şabloane şi critici | VIDEO

În ultimul weekend din luna martie, de la ora 13.00, la podcasturile „ArtELE”, Valentina Băințan le-a avut ca invitate pe Irina Drăgan, una dintre primele femei jandarm din România, și Alexandra Solea, antreprenoare culturală.

 

Valentina Băințan
ArtELE

Sâmbătă, 30 martie, de la ora 13.00, Valentina Băințan a discutat cu Irina Drăgan, una dintre primele femei jandarm din România, care sărbătorește, anul acesta, 20 de ani de când a îmbrăcat uniforma militară.

Prin munca mea, am avut ocazia să depăşesc prejudecăţi, şabloane şi de ce nu, chiar şi critici. Îmi plac provocările şi ideea că ceea ce voi face mâine nu este încă predictibil. Nu îmi place rutina. Consider că te plafonează. Într-o societate care evoluează permanent, iar informaţia se transmite aproape instantaneu, a fost nevoie să ne adaptăm şi noi şi să menţinem, iar, de ce nu, pe alocuri să reparăm relaţia de încredere dintre instituţie şi cetăţeni. Iar ca femeie, pot spune că această meserie m-a împlinit. Încă din primii ani am fost primită cu brațele deschise și ajutată să parcurg tot acest drum care astăzi mă definește cel mai bine”, a explicat Irina Drăgan, la podcastul „ArtELE”.

Irina Drăgan este licențiată în Științele Comunicării la Universitatea de Vest Timișoara. A lucrat ca ziaristă la postul de radio București FM, unde a fost redactor-prezentator de știri, reporteriță, producătoare și prezentatoare de programe.

După câțiva ani de jurnalism, Irina Drăgan a simțit nevoie unei schimbări în cariera sa. Astfel, a dat la schimb meseria de jurnalist pe cea militară, asociindu-se cu echipa care a pus bazele comunicării în Jandarmeria Română, fiind timp de cinci ani purtătoarea de cuvânt a acestei structuri militare. A urmat inclusiv un curs de comunicare cu specialiști din cadrul FBI, ocazie cu care a învățat despre modul în care gestionează acest domeniu profesioniștii din această agenție de aplicare a legii.

De șapte ani, Irina Drăgan lucrează în cadrul structurii de comunicare și relații publice a Ministerului Afacerilor Interne (MAI), iar de doi ani conduce Centrul Multimedia, departamentul care realizează emisiunea „MAI aproape de tine”, difuzată în fiecare duminică, la ora 10.00, la TVR 1.

<div class="video-container"><iframe width="817" height="460" src="https://www.youtube-nocookie.com/embed/CyWNREd9K9Y?si=gnHRzSKinbFRXqtW" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe></div>

****

Duminică, 31 martie, de la ora 13.00, la „ArtELE”, Valentina Băințan a avut-o ca invitată pe Alexandra Solea, antreprenoare în domeniul cultural.

Mi-am dedicat întreaga carieră dezvoltării și promovării artelor spectacolului și a managementului cultural internațional. Mi-am perfecționat abilitățile de leadership, încercând să devin o influență importantă în acest domeniu aflat în continuă evoluție. Am încercat să organizez și să coordonez producții complexe, implicând artiști de talie internațională și colaborând cu creatori de renume. Astfel, am reușit să contribui la consolidarea prestigiului instituțiilor cu care am colaborat și la creșterea reputației acestora pe plan internațional. Domeniul managementului artelor spectacolului și al afacerilor culturale internaționale este pentru mine un mod de viață, de care mă bucur în fiecare zi”, a arătat Alexandra Solea.

Alexandra Solea este profesionistă în afaceri culturale internaționale, antreprenoare culturală și lector. Este doctor în Istoria și Analiza Culturilor Muzicale în cadrul Universității „La Sapienza” din Roma și deține diplome de licență și master în Muzicologie și Administrarea Artelor (summa cum laude), atât la Universitatea Națională de Muzică din București, cât și la Academia „Santa Cecilia” din Roma.

Alexandra Solea este fondatoare și directoare executivă a organizației culturale Solèart Management, cu sediul la Roma (Italia) și managing partner al Undivided ltd, o companie lider de management cultural cu sediul în București (România).  Scopul acestor organizații este acela de a încuraja mediul internațional să acorde o importanță mai mare dimensiunilor culturale și educaționale, să promoveze comunicarea artelor și culturii și să ofere societății bogăția gândirii artistice și creativitatea tinerilor.

<div class="video-container"><iframe width="817" height="460" src="https://www.youtube-nocookie.com/embed/MHUWYmwwgr8?si=hvIcHMyyTCKz8LkF" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe></div>

Echipa TVR

Video: Andrei Țoneș - director de imagine, David Diaconescu - regia de emisie

Producători: Valentina Băințan, Marius Portik

22:00 ASTĂ SEARĂ SE IMPROVIZEAZĂ

TEATRU TV ÎN FNT *

8 aprilie 1991

producție TNTV

Autor: Luigi Pirandello

Adaptare: Eugen Todoran

Regie: Eugen Todoran

Comedie

Revolta actorilor. Protestul actorului. Totul e o învoială: regia artistică, regia tv, prezentarea. La comanda regizorului, după introducere, începe totul: conflictul dintre două tabere de cheflii, încornorarea soțului ridicol poreclit Fluierici, o secvență la teatru. Sau, poate la Operă. Aria calomniei. Scandal inoportun în loji. Aflăm apoi de ce e criticată televiziunea. Destule motive ca regizorul să ceară pauză. Inserturi video cu anunțuri, culise, machiaj, dialoguri la bar. Spectacolul se reia, cu o durere de masea, cu dans, bună dispozitie și un Ave Maria în latină, spus pe întuneric. Soțul dispare inexplicabil și fără urmă, apoi apare plin de sânge, beat și muribund. Deși așa ar trebui, actorul nu crede că mai poate să moară. Criza atinge apogeul: fiica cea mare se simte victima tuturor. Băieții, amorezi, spală putina. Familia se duce de izbeliște. Regizorul e chemat la machiaj și află că actorii au decis să plece. Cu toții. Ei sau regizorul. E un ultimatum: „Nu mai e nevoie de dvs.! Noi vrem un teatru adevărat. Curat. Ori ne lăsați să jucăm așa cum simțim noi ori vă părăsim.” Concluzia: teatrul e peste tot. Final apoteotic!

Distribuție:

TAMARA BUCIUCEANU BOTEZ-DONNA IGNACIA

HORAȚIU MĂLĂELE-DOCTORUL HINKFUSS

MARIANA BURUIANĂ-MOMMINA

MITICĂ POPESCU-DL. PALMIRO CROCE (FLUIERICI)

DIANA LUPESCU-CÂNTĂREAȚA DE CABARET

CLAUDIU STĂNESCU-RICO VERRI

CAMELIA MAXIM-TOTINA

MANUELA CIUCUR-DORINA

SIMONA GĂLBENUȘE-NENE

MIHAI BISERICANU-MANGINI

VASILE FILIPESCU-SARELLI

CONSTANTIN RĂȘCHITOR-NARDI

MIRCEA DASCALIUC-CONSUMATORUL DE LA CABARET

NICOLAE URS-REGIZOR DE EMISIE

ARISTIȚA DIAMANDI-COSTUMIERA

CARMEN MOVILEANU-CRAINICA TV

în alte roluri: MIHAI DOBRE, ANITA BARTON,

cu participarea lui POMPEI HĂRĂŞTENU și MIHNEA LAMATIC soliști ai operei române

Echipa artistică:

scenografia: Dumitru Georgescu; costume: Eugenia Botănescu; operator şef: Ovidiu Drugă; regia de montaj: Marga Niță; redactor: Mădălina Stănescu

Echipa tehnică:

recuziteri: Milcică Constantin, Costache Daniel, Daniel Marinescu; asistență tehnică: Aurora Chirilov, Georgeta Crăciunescu, Diana Pârcălăbescu, George Oroianu; asistent sunet: Ștefan Gheorghiu; asistent de regie: Ion Dinu; lumini: Negoescu Nicolae, Giurescu Marin, Mirică Stelică, Vasile Ilie; costumiere: Elena Șerban, Boț Mia Tania, Ioana Dragomir, Ana Bitatu; machiaj: Mariana Zamfirescu, Mirela Preoteasa; post-procesare: Emila Marinescu; montaj și titraj electronic: Petrică Oprea; ilustrația muzicală: Lidia Danciu; sunet: Ioan Dinuţă; operatori: Mihai Ratcu, Dan Abagiu, Mihai Noghi, Aurel Andrei, Horaţiu Dumitru

Extrase presă:

„Opţiune repertorială legitimă. A pătrunde în laboratorul de creaţie al unui spectacol nu înseamnă numai a satisface o curiozitate neastâmpărată a oricăruia dintre dumneavoastră. E o ocazie ca teatrul să vorbească de spre el însuşi. Metamorfoză subtilă! Actor -om obişnuit cu bucuriile şi necazurile lui, actor interpret al unui rol de actor, actor personaj într-un spectacol creat sub ochii noştri, ne angajează într-un lung proces de reflecţie asupra condiţiei umane. Actorii trăiesc până la epuizare datele oferite de text.” Mădălina Stănescu

Producător: Ruxandra Ţuchel

23:40 Concert de prânz

Festival George Enescu

ORCHESTRA TONHALLE DIN ZÜRICH

PAAVO JÄRVI dirijor

ALISA WEILERSTEIN violoncel

George Enescu Preludiu la Oedip

Dmitri Șostakovici Concertul nr. 2 în sol minor pentru violoncel și orchestră op. 126

Producător: Băinţan Valentina

(Reluare)
 
Stephanie Radu, invitată la ,„Portret de excelență”

Are un palmares remarcabil cu nu mai puțin de 400 de premii obținut la concursurile de muzică ușoară, canto clasic, balet și pian, precum și ...

„Omul și timpul”. Cristian Mandeal – o lecție de demnitate, la TVR Cultural

Dirijorul Cristian Mandeal este invitatul ediției de duminică, 19 octombrie, ora 17:00, al emisiunii „Omul și timpul”, realizată de Rafael ...

Muzică şi filosofie la

Muzică şi filosofie la "Dialoguri Academice"

publicat: joi, 16 octombrie 2025

A doua ediţie a celui de-al şaselea sezon al "Dialogurilor Academice" este prezentată de TVR Cultural şi Academia Română, duminică, 19 ...

 

#TVRcultural